Burzliwe lata dwudzieste to okres wzrostu przestępczości w dużych miastach i narodziny nowych, zorganizowanych grup przestępczych. W tym czasie w kulturze społeczności zachodziło wiele istotnych zmian. Dopiero co zakończona wojna wprowadziła odprężenie obywateli, ale jednocześnie wielu z nich pozbawiła źródła dochodu i perspektyw. Część z tych osób schodzi na ścieżkę bezprawia. Na terenie Nowego Jorku wyróżnia się obecnie, z największymi wpływami, gangi irlandzkie. To one, wraz ze śledczymi zajmującymi się tajemniczą śmiercią jednego z oficerów policji (patrz: prolog), odgrywają istotną rolę w domniemanym morderstwie popełnionym na obrzeżach Manhattanu.
Podejrzanym w śledztwie może stać się każdy z graczy w dowolnym momencie gry. Kto nim zostanie zależy od skuteczności prowadzonej rozgrywki. Mordercą okazuje się osoba, która w trakcie przebiegu gry przeprowadzi najwięcej sesji zakończonych porażką. Gry, które prowadzicie są więc historiami alternatywnymi, w których budujecie swoje alibi. Jeśli w rozwiązaniu zagadki okaże się, że Twoja postać otrzyma najwięcej punktów porażki – Mistrz Gry przekształci Twoje alibi w motyw i oskarży Twojego bohatera o morderstwo.
Osoby mające wpływ na przebieg śledztwa dzielą się na trzy grupy:
Policja – grupa oficerów, detektywów i patologów sądowych biorących udział w śledztwie. Składająca się z 8-osobowego zespolu, z którego jeden – zmarły, był wtyką w irlandzkim gangu.
Mafia – jednostki z pomniejszego, irlandzkiego gangu uwikłane w śmierć oficera policji. Wspomniana grupa gangsterów zajmuje się nielegalnym handlem bronią, pod przykrywką handlu częściami do samochodów i usług naprawczych.
- Mafia włoska – prowadzona przez dona: Sergio Gravano. Włosi zajmują się nielegalnym importem alkoholu z Meksyku i Kanady. Sprzedają go do wielkich klubów i barów w Nowym Jorku. Zdominowali większość czarnego rynku.
- Mafia irlandzka – dowodzona przez bossa: Roberta Wentlandta, właściciela wielu klubów bilardowych i muzycznych w Nowym Jorku. Głównym jego zarobkiem jest dochód ze sprzedawanego w jego lokalach alkoholu i haraczu ściąganego od właścicieli innych restauracji i klubów.
Cywile – świadkowie, podejrzani, oraz członkowie rodziny i przyjaciele zmarłego, dobrowolnie bądź odgórnie wplątani w przebieg śledztwa.
Śledztwo ma charakter priorytetowy przez wzgląd na śmierć jednego z policjantów głównego departamentu policji w Nowym Jorku. Daniel Hammel – policjant, według włochów był zaufanym członkiem ich mafii, od niedawna rozpoczął również współpracę z irlandczykami, w celu zdobycia zaufania włoskiej mafii.
Prolog
Ma za zadanie wprowadzić graczy w temat morderstwa, wstępne zapoznanie z zastaną sytuacją i osobami, mającymi wpływ na przebieg śledztwa.
Śledztwo
Sekwencja wydarzeń doprowadzająca do rozwiązania zagadki oraz sposoby dochodzenia do odpowiedzi na pytanie pierwszej zagadki: kto jest mordercą?
|
opis fabuły
grupy
scenariusz Gry
|
struktura kryminału
Funkcje |
Sekwencje |
Bloki |
1. Detektyw McGraw zostaje wezwany na miejsce zbrodni, gdzie w kamienicy, nieruchomości należącej do Pani Simmons, znajduje zwłoki Daniela Hammela – policjanta pracującego jako wtyka w irlandzkiej mafii. Detektyw McGraw zadaje pierwsze kluczowe pytanie: kto za tym stoi? Pytanie to rozpoczyna śledztwo nad sprawą.
prolog |
1. Pierwsza zagadka, kto jest mordercą? |
1. Śledztwo: od zagadki do hipotezy |
2. Tanya Thompson w parku obok Metropolian Opera dostrzega podejrzanego mężczyznę wyrzucającego nieokreślony przedmiot w krzaki.
sesja 1
3. Policja podejrzewa włoską mafię, dla której jako wtyka pracował Hammel.
prolog
4. Detektyw McGraw przesłuchuje panią Simmons, która podejrzewa...
sesja 2
5. Włoska mafia, której członkiem i przyjacielem był Hammel, oskarża o jego śmierć irlandzki gang
sesja 3
|
2. Podejrzani |
(0)
Prześlij komentarz