IMIĘ I NAZWISKO POSTACI – w latach dwudziestych nadawane były typowe imiona pochodzenia angielskiego. Wszelkie imiona typu: Crystal, Skylar nie były popularne. Polecam do zapoznania się ze
spisem popularnych imion lat 20. Nazwiska wśród obywateli amerykańskich również nie miały wielu zaciągnięć z pochodzenia od innych państw. Chociaż przybywało do wielkich miast wiele imigrantów z Azji, Afryki czy Europy. Zachęcam do zapoznania sie ze spisem
popularnych nazwisk lat 20.
MIEJSCE URODZENIA – w przypadku obywatela Ameryki: stan, miasto (np. Boston, Nowy Jork); imigranta: państwo, miasto (np. Irlandia, Bray); imigranta pochodzenia wloskiego z Sycilii: Sycylia, prowincja (np. Sycylia, Palermo)
DATA URODZENIA – w formacie DD-MM-RRRR
POCHODZENIE – np. amerykańskie, włoskie, angielskie, irlandzkie. W tym okresie na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych napływało najwięcej emigrantów pochodzenia irlandzkiego oraz włoskiego. Włosi po zjednoczeniu państwa uciekali przed ubóstwem południowej części kraju, Irlandczycy przed głodem. Migrowalo też wiele osób z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Rosji. Przedstawiciele ostatniego kraju, często pochodzenia żydowskiego, uciekali z ojczyzny przed prześladowaniami. Do 1822 r. imigracja dotyczyła również mieszkańców Chin. Liczba imigrantów zwiększała się również wśród Skandynawów, Greków, Polaków, Czechów, Bułgarów, Rumunów oraz Węgrow. Polscy obywatele imigrowali do okolic Chicago i Nowego Jorku, czy też stanów Wisconsin i Minnesota. Po zniesieniu niewolnictwa do wielkich miast przybywały również osoby czarnoskóre.
STAN CYWILNY – panna, kawaler, zamężna, żonaty, rozwodnik, rozwódka, wdowa lub wdowiec
ZAWÓD – pełniony zawód, możliwie jak najkrócej opisany np. lekarz sądowy, piosenkarka, telefonistka, przedsiębiorca; bez określania konkretnego przedsiębiorstwa, w którym pełni usługi postać
GRUPA KRWI – A, B, AB lub 0 oraz Rh- lub Rh+
WZROST – w formacie: ft'in" (cm), np. 5'10" (179cm). Stopa ma 30,48cm, a cal 2,54cm Polecam skorzystanie z
generatora zamiany centymetrów na stopy. Pamiętajcie, w latach 20 średni wzrost mężczyzny sięgał 175cm, a średni wzrost kobiet 165cm.
WAGA – orientacyjnie, aby naznaczyć typ sylwetki
KOLOR WŁOSÓW – proszę krótko, bez homeryckich porównań i barwnych epitetów :)
KOLOR OCZU – jak wyżej, niech wszyscy bohaterowie nie cierpią na heterochromię
ZNAKI SZCZEGÓLNE – tylko te widoczne: na twarzy, odsłoniętych ramionach, części nóg, szyi; bez szczegółowych opisów, wystarczy znak szczególny i miejsce np. pieprzyk przy ustach, blizna na policzku itd.
NOTA BIOGRAFICZNA – bardzo krótka notka biograficzna. Zawierająca 5-7 zdań o pochodzeniu naszej postaci oraz podstawowych informacjach o niej, np. rodzinie, stylu życia. Istotnym może być kim jest nasza postać, czym się zajmuje, ewentualnie czy są jakieś powody, dla których się tym zajmuje. U osób urodzonych poza Nowym Jorkiem istotnym jest jak trafiły do tego miasta i jaka była tego przyczyna. Uwzględniamy w tym miejscu tylko informacje najistotniejsze.
CELE POSTACI – główne dążenia naszego bohatera. Mogą być to rzeczy bardziej powszechne, jak planowany awans, czy chęć dołączenia do działalności mafijnej, czy urzędu ścigania przestępców albo np zdobycie rzeczy materialnych: zarobienie !,000,000$ w ciągu roku, czy emocjonalne, jak zakochanie się, pomszczenie czyjejś śmierci, a mogą to być też rzeczy zupełnie abstrakcyjne np. naprawienie zegarka. Ostatnie jednak muszą mieć możliwości wpływu na fabułę. Przykład: przez niesprawność zegarka, odgrywana postać wszędzie się spóźnia.
STATYSTYKI – Każda postać na start otrzymuje określoną ilość punktów do podziału pomiędzy 6 umiejętności postaci: siła, zręczność, szybkość, inteligencja, charyzma oraz celność.
- kobiety – 16pkt
- mężczyźni – 18pkt
- członkowie mafii – +2pkt do rozdania
- policjanci – +2pkt do rozdania
- osoby starsze (50+) – –2pkt do rozdania
Od stopnia znajomości umiejętności, zależy ile punków należy jej przydzielić:
- bardzo dobra – 5pkt
- dobra – 4pkt
- średnia – 3pkt
- słaba – 2pkt
- bardzo słaba — 1pkt
Gdzie stopień bardzo słaby oznacza w przypadku:
- inteligencji – niewielką bądź zaawansowaną ułomność psychiczną
- siły – ograniczoną sprawność oraz słabą wytrzymałość
- zręczność — nieporadność oraz brak szybkiego refleksu
- charyzmy — brak umiejętności improwizacji oraz zdolności oratorskich
- szybkość — bardzo wysoki stopień zmęczenia już po krótkim biegu
- celność – brak umiejętności posługiwania się bronią palną, bądź bardzo nikła wiedza na ten temat
(0)
Prześlij komentarz